Cu zâmbete și cu emoții, cu speranțe și voie bună, anul școlar 2017-2018 a debutat luni, 11 septembrie 2017, și la Școala Gimnazială Internațională Agora. Amfiteatrul școlii s-a dovedit neîncăpător în fața mulțimii de elevi, părinți, cadre didactice și specialiști în educație prezenți la deschiderea școlii noastre.

Au luat pe rând cuvântul fondatorul școlii, profesor doctor inginer Mișu-Jan Manolescu, cu o interesantă incursiune în istoricul școlii, referiri la misiunea și valorile acesteia, precum și  la menirea artei în educație. Managerul școlii, doamna Alina Angela Manolescu, a dat exemple concrete privind integrarea și adaptarea facilă în cadrul școlii a elevilor considerați problemă în alte sisteme de învățământ. Doamna director Laura Pașca a prezentat  echipa care va sta la cârmele școlii, iar responsabila Comisiei metodice, Daniela Drugaș, a subliniat aspectele care evidențiază Școala Gimnazială Internațională Agora în câmpul educațional autohton. Doamna învățătoare Diana Balaj a făcut referire la metodele inovative și plăcute utilizate în cadrul școlii la nivel primar.
 
S-a mai subliniat faptul că  această instituție de învățământ a devenit  un etalon și chiar un model instituțional, dat fiind că în cadrul  Școlii Gimnaziale Internaționale Agora pe lângă curriculum-ul național se predă și curriculum-ul internațional.
 
De-a lungul anilor, chiar dacă nu foarte mulți, Școala Gimnazială Internațională Agora a devenit o școală cu personalitate, o școală de rafinament și bun-gust unde toți cei implicați își dau concursul pentru ca lucrurile să funcționeze cât mai bine. Munca depusă a fost una în echipa care a dat rezultate pentru că, așa cum spunea cineva, „nu zidurile unei școli contează, ci spiritul care domnește în ea”.
 
Programul academic al Școlii Internaționale Gimnaziale Agora este unul centrat pe elev, care promovează excelența academică printr-un curriculum inter-disciplinar, național și internațional, îmbogățit și riguros. Scopul permanent al școlii  este de a se asigura că toți elevii  au o gândire critică dezvoltată, rezolvă problemele în mod activ, sunt cititori care problematizează, cercetători sârguincioși și scriitori prolifici.
 
Un alt aspect asupra căruia s-a pus accent este faptul că Școala Gimnazială Internațională Agora trebuie privită – așa cum îi spune și numele – ca un forum democratic unde, la fel cum procedau și atenienii în antichitate, deciziile sunt luate în mod democratic, prin consultarea tuturor celor implicați în acest proces: elevi, profesori, părinți, specialiști în educație. Doar în acest mod școala reușește să pună la dispoziția celor interesați un proces educațional de calitate superioară.
 
S-au mai reliefat diferențele față de sistemul de învățământ tradițional în cadrul căruia informarea părintelui este, de multe ori, sumară. La Școala Gimnazială Internațională Agora  lucrurile stau altfel. Foarte multe studii arată că, atunci când evaluezi elevul doar prin note, el tinde să-și piardă interesul asupra a ceea ce învață. Prin urmare, în cadrul acestei școli, părintele este informat cu acuratețe nu doar asupra notei – care reprezintă evaluarea din ziua respectivă, la ora respectivă – ci asupra capacităților și competențelor elevului, asupra deprinderilor acestuia, asupra domeniilor în care acesta excelează și a competențelor la care copilul mai are de lucrat. Părinții elevilor agoriști sunt  mult mai mult decât simpli colaboratori.
 
Un alt aspect  demn de menționat  este faptul că,  în cadrul școlii, la anumite materii, pe lângă numărul de ore prevăzute în Planul de învățământ, sunt alocate două sau chiar trei ore suplimentare, în cadrul cărora profesorul poate reveni asupra unor noțiuni mai complexe sau poate realiza o fixare și o consolidare mai aprofundată
 
S-a mai arătat faptul că unul dintre cele mai importante aspecte din viața unui om este alegerea corectă a unei profesii și că e bine ca elevii să știe din timp dacă doresc  să devină ingineri sau sociologi, de exemplu. Avantajul Agora este acela că elevii, fiind supuși încă de timpuriu unor  diverse teste de personalitate, reușesc să se orienteze spre domeniile în care ei vor da randament maxim. Agora are modalitatea ei proprie de a-și pregăti elevii pentru viață, punând în valoare întregul lor potențial intelectual și afectiv, pentru că doar prin educație ei vor putea face alegerile potrivite.
 
Elevii școlii au fost solicitați să se implice în activitățile școlii așa ca și în anii trecuți, să fie receptivi și deschiși, așa cum se obișnuiește în cadrul acestei școli.
 
În încheiere, doamna profesoară de limba engleză Crina Miere le-a înmânat elevilor valoroasele certificate Cambridge obținute cu brio  în anul școlar precedent.
 
Cu curaj și bucurie, a început noul an școlar!
 
Prof. Daniela Drugaș